FC-verjaardag vol verrassingen

Voetbal Hans van Echtelt

Vandaag bestaat FC Utrecht vijftig jaar en dat heeft de club op waardige wijze ingezet. Rond het middaguur werd als belangrijkste nieuws geopenbaard dat de club een nieuwe shirtsponsor heeft voor de komende drie seizoenen. Het gaat om telecombedrijf T-Mobile, het nieuwe shirt met logo werd meteen al getoond. Dit merk is ook verbonden aan de Duitse topclub Bayern München. De afgelopen vijf jaar was Zorg van de Zaak op het shirt te vinden.

Het logo van de telecomgigant prijkt ook op de nieuwe spelersbus.

Er was nog meer nieuws. Het gebied rond Stadion Galgenwaard gaat in de komende jaren omgetoverd worden tot een zogenaamde Sportcampus inclusief de bouw van een sporthotel. De onderhandelingen hierover zijn zowel met de omliggende clubs als de gemeente Utrecht in een ver gevorderd stadium. Tevens maakte eigenaar van FC Utrecht Frans van Seumeren bekend dat hij goed op weg is om het stadion te kopen om het dus zelf te kunnen exploiteren.

Ook in sportief opzicht heeft  FC Utrecht de afgelopen week stappen gezet. Zo werd het contract verlengd met Justin Hoogma, die al eerder voor een jaar werd gehuurd van TSG Hoffenheim. Hetzelfde gebeurde met  Emil Bergstrom die na een avontuur bij FC Basel in Galgenwaard terugkeert en nu dus weer aansluit bij zijn vroegere teamgenoten. Onder wie Gyrano Kerk die door de supporters werd uitgeroepen tot de meest waardevolle speler en daarvoor de David di Tommaso-beker zal ontvangen aan het begin van het nieuwe seizoen. Sean Klaiber eindigde als tweede, Mark van der Maarel werd derde bij deze jaarlijkse verkiezing.