Stad Utrecht start sportmarketingcampagne ‘Ruimte voor Talent’

Varia Redactie

Utrecht Marketing en SportUtrecht starten 24 augustus een zes weken durende marketingcampagne 'Ruimte voor Talent' waarin bekende Utrechtse sporters de stad aanprijzen aan collegasporters en talenten. De infrastructuur met 300 sportverenigingen, 13 sporthallen, 52 gym- en sportzalen, 24 sportparken, 3 atletiekbanen, 4 zwembaden en De Vechtsebanen staat centraal, maar ook de Utrechtse visie op en beleidsplannen over de gezonde leefomgeving.

Onder anderen hockeyer David Harte, kickbokser Ilias Ennahachi en para-snowboardster Lisa Bunschoten treden op als boegbeeld van de campagne Ruimte voor Talent. In korte video’s vertellen zij wat hen aan Utrecht bindt. De verhalen van de zes talenten gaan verder dan sport alleen. Zo neemt de Ier David Harte, keeper bij SV Kampong Hockey, de kijker mee naar de plek waar hij en zijn vrouw elkaar het jawoord gaven. Kickbokser Ilias Ennahachi, tot twee keer toe gekozen tot Utrechts sportman van het jaar, vertelt op zijn beurt over het door hem opgerichte Ontwikkelcentrum Utrecht dat jongeren met individuele begeleiding en dagbesteding stabiliteit biedt die zij thuis mogelijk niet hebben. Elk op hun eigen manier vertellen de sporters over wat Utrecht voor hen betekent op sportief en persoonlijk vlak.

De komende tijd wordt wekelijks een andere sporter online uitgelicht.

Kijk voor de verhalen van de topsporters op www.talent-utrecht.nl.